10 Günlük Kısmi Avrupa Turu

Yolculuk boyunca kullanacağınız dörtuygulamayı söylüyorum. Diğer tüm yolculuklarınızda da kullanabilirsiniz:
  • GoEuro: şehirler arası tren ve otobüs biletlerini istediğiniz şekilde (yolculuk süresi, fiyat) listeliyor. Kullandığım süre boyunca hiç yanıltmadı.
  • MAPS.me: indirdiğiniz ülkenin tüm sokaklarını bisiklet duraklarına kadar ayrıntılı veriyor. Birkaç istisna dışında aradığım her yeri buldum. Ayrıca internet olmasa dahi GPS'i açarak her an nerede olduğunuzu kolaylıkla bulup rotanızı belirleyebilirsiniz. Diğer ifadesiyle bilmediğiniz bir yerde istemeden kaybolmaya son!
  • Triposo: gideceğiniz şehirde görülmesi gereken yerleri, yerin haritadaki yeri ve nasıl ulaşabilirsiniz bilgileriyle listeliyor. Gezenler bu uygulamayı iyi bilir, bilmiyorsa da bilsinler.
  • Foursquare: anlatmama gerek yok. Şimdiye kadar 9'un üzerinde puan alıp yanıltan bir yer görmedim. 9'un altında istisnalar çıkabiliyor.

Münih


  • Havaalanında sorun yaşamamak için dönüş biletinizin ve kalacağınız otelin çıktısı yanınızda olsun. Bana bavulumda et ve peynir olup olmadığını sordular. Birden fazla kez sorguya çekildim.
  • Öncelikle ve kesinlikle pahalı bir şehir. 
  • Havaalanından şehir merkezine Gesamtnetz bileti alarak ulaşabilirsiniz. Sonrasında da gün içerisinde bu biletle rahatlıkla tüm ulaşım araçlarını kullanabilirsiniz. Bileti makinalardan alabilirsiniz. Bu bileti almak biraz kompleks, biletin adını hemen yanındaki bilboard'dan göstererek bir Alman'dan yardım isteyebilirsiniz. Sonrasında S8 hattını kullanarak kolaylıkla şehir merkezine varırsınız.
  • Sonraki günler günlük bilet (München XXL) almak en karlı tercih. Sabaha kadar tüm ulaşım araçlarını kullanabilirsiniz. Doğrusu, size kimse biletinizi sormayacaktır.
  • Gitmeden önce ulaşım haritasının çıktısını alın. Belki benim gibi istasyonlarda harita bulamayabilirsiniz.
  • Şehir merkezinden biraz uzak bir yerde konaklamak hesaplı olabilir. Herhangi bir S-Bahn durağına yakın olması yeterlidir. Çok kısa bir sürede şehir merkezinde olursunuz.
  • Karmaşık ama akan bir trafiği var. Şehir kocaman ama ulaşım çok kolay. 
  • Meydanları ve parklarıyla gezilesi bir yer.
  • Gelmişken Dachau toplama kampına uğramayı unutmayın.



















Salzburg


  • Mozart'ın şirin memleketi
  • Münih veya Viyana'ya gelinmişse uğranılması gerek, birkaç saat mesafede tatlı bir belde
  • Eğer bilet almayı son dakikaya bıraktıysanız otobüsü tercih edebilirsiniz; Münih'ten 2 saat mesafede. Otogar Hacker-bürche istasyonunda ve otobüs biletleri internette satılıyor; bizim otogar gibi otobüs gişeleri yok. Meinfernbus firması tercih edilebilir.
  • Salzburg'da otobüsler ana tren istasyonuna çok yakın indiriyor. Burası, gezilecek yerlere 1 km felan uzaklıkta. İndiğiniz yerin 100m ilerisinden de otobüsler bu şehirden başka yerlere gidiyor.
  • Kaleye çıkın ama çok birşey beklemeyin. İçi çok dolu değil. 1. ve 2. dünya savaşından eserler sergileniyor. Şehri bi yerden görebiliyorsunuz, yani farklı açılardan manzara yakalayamıyorsunuz.
  • Gezin, tozun, küçük kahve dükkanlarına uğrayın.





Nürnberg


  • Şirin bir Alman kasabası. Eğer zamanınız varsa uğrayın. Pişman olmazsınız.
  • Başıboş sokaklarında gezin. Nehrin kenarında Starbucks var. Arkadaki yeri çok hoş. Gelmişseniz burada kahve için.
  • Münih'ten otobüs ile gelebilirsiniz. Yolculuk, Salzburg'a olduğu gibi.
  • Alman demiryolu şirketi buradan Prag'a otobüs bileti satıyor. Yolculuk, 5 saate yakın sürüyor. Otobüs, ana tren istasyonunun önündeki araç otoparkından hareket ediyor.



Prag


  • Bu şehre gelmeden önce bulabilirsanız Çek korunası bulun. Ya da şehre pek geç saatte inmeyin. Sonra biraz çileniz olabilir. Eğer bana olduğu gibi yardımsever birisi çıkarsa Euro ile de işinizi halledebilirsiniz.
  • Çok masalsı ve romantik bir şehirle karşılaşmadım ben. Belki akşam saatlerinde metro istasyonunda tam teçhizatlı polislerle karşılaşmamdan dolayı belki de Çinli, Koreli, Japon, HongKonglu bol turistler romantik havayı bozdu, bilemiyorum.
  • Şehri kuşbakışı görebilmek için televizyon kulesine kesinlikle çıkın. Çıkarken asansörü yeğleyin derim; çıkan iniş için de asansörü kullanabiliyor.
  • Turistik mekanların yakınında bir ulaşım durağı elbet oluyor. 90 dakikalık biletler almayı yeğledim ben. Arada da yürüyordum. Güzel oluyor.
  • Çok fazla turist var. Onları da takip edebilirsiniz. Herkes belli noktaları ziyaret ediyor.
  • Çok sayıda sinagog var. Hem farklı mimaride hem farklı dönemlere ait. Kiliseden çok sinagog gezdim.
  • Metro istasyonları bana Moskova metrosunun istasyonlarını hatırlattı.












Viyana


  • Otogar Erdberg istasyonunda. Münih'teki formatta çalışıyorlar. Prag'dan buraya gelirken StudentAgency firması var bi.
  • Gezi boyunca en sevdiğim şehir. Kafelerini, meydanlarını, sarayları ve parklarını tek tek gezin. Tadını çıkarın. En fazla bu şehirde vakit harcayın. 1800lerden kalma ve hiç bozulmamış kafeleri beni benden aldı; Cafe Demel, Cafe Central..
  • Şehir çok büyük fakat ulaşım çok kolay. İstediğiniz yere erişebilirsiniz. Tek zorluğu duraklar kesişiyor, bazen durağı bulmak zor olabiliyor.
  • Gitmeden yine ulaşım haritası çıkarıp gitmenizi öneririm. Günlük bilet tercih edilebilir.
  • Şehir fazlasıyla kozmopolit. Türk ararsanız o sizin karşınıza çıkar. Ben uzak durmayı yeğledim.











Budapeşte

  • Son durağım. Bir diğer kubbeli şehir.
  • Büyük beklenti ile gittim fakat beklentilerimin yarısından fazlasını karşılayamadı.
  • Gitmeden Macar frontini elde ederseniz karınızadır. Yoksa döviz bürosu aramak zorunda kalırsınız.
  • Otogar şehir merkezine 6 km uzaklıkta.
  • Şehir ucuz. Gençlik akınına uğruyor. Akşam 6'dan sonra eğlence başlıyor. Eğlenmek isteyen gencin uğraması gereken lokasyon.
  • Fakat çok pis bir şehir. Sabah ana caddede kaldırıma veya metroda duvarın dibine işeyen insanlar çok normal. Kimse tepki vermiyor. Diğer şehirlere göre çöp kutusu bulmak daha zor.
  • Köprüler şehri. Her bir köprüsü turistik gezilecek spot.
  • Havaalanına gitmek için önce Ferihegy durağına gidiyorsunuz. Buradan 200E numaralı otobüsle havaalanına varıyorsunuz. Küçük bir havaalanı. Şehrin merkezinden havaalanına varmak 1,5 saat sürmüyor.



Böylece bu gezimiz de bitti. Bir sonrakinde görüşmek üzere sağlıcakla kalın..
Yorumunuzda soracağınız sorular için daha detaylı bilgi verebilirim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dostoyevski -İnsancıklar

Rainer Maria Rilke - Dua Saatleri Kitabı/Duino Ağıtları/Bütün Şiirlerinden Seçmeler/Malte Laurids Brigge'nin Notları + Cahit Zarifoğlu - Rilke'nin Romanında Motifler

Ahmet Erhan - Alacakaranlıktaki Ülke/Ölüm Nedeni Bilinmiyor/Ne Balık Ne De Kuş