Halil Cibran - Ermiş / Kum ve Köpük / Meczup / Kırık Kanatlar

ERMİŞ

Bu hep böyledir, sevgi kendi derinliğini bilmez ayrılık vakti gelip çatana kadar.
Yokluk korkusu yoksunluğun bizzat kendisi değil midir? Kuyunuz suyla doluyken çekilen susuz kalma korkusu değil midir asıl giderilemez susuzluk?
İşte böyle, prangalarından kurtulan özgürlüğünüz, daha büyük bir özgürlüğün prangası olur.
İçinizdeki iyiden söz edebilirim, ama kötüden söz edemem. Çünkü kötü, kendi açlığının ve susuzluğunun ıstırabıyla kıvranan iyiden başka nedir ki?
Tıpkı bir zincir gibi en zayıf halkanız kadar zayıf olduğunuz söylendi sizlere. Bu sadece yarı hakikattır. Sizler aynı zamanda en güçlü halkanız kadar güçlüsünüz.

KUM VE KÖPÜK

Uyuyanlar, diyorlar ki bana:
"Sen ve içinde yaşadığın şu dünya sonsuz bir denizin
sonsuz kıyısında bir kum tanesinden
başka bir şey değilsiniz."
Ben de düşümde şöyle diyorum onlara:
"Sonsuz olan deniz benim; bütün evren gezindiğim
şu kıyıda kum tanesinden başka bir şey değil."

Hatırlama, bir buluşma biçimidir.

Doğal olan içimizdeki sessizliktir;
gevezelik sonradan edinildi.

Başkasını ancak kendi hakkında bildiğin
şeye göre yargılayabilirsin.
Şimdi söyle bana, hangimiz suçlu, hangimiz masum?

Bana "Seni anlamıyorum" demek,
beni layık olduğumdan daha çok övmek,
kendini de hak etmediğin bir hakarete
maruz bırakmak demektir.

MECZUP

Özgürlüğü ve huzuru buldum meczupluğumda; yalnızlığın özgürlüğünü ve anlaşılmamış olmanın huzurunu. Çünkü bizi anlayanlar içimizdeki bir şeye de egemen olurlar.

KIRIK KANATLAR

Güzellik, sadece ruhlarımızın büyülenmek için algılayabileceği bir gizdemdir; muhakememizi felce uğratır, altüst eder, ,çünkü muhakeme yoluyla güzelliğin gerçekliğini sözle ifade edemeyiz. Güzellik, bakan kişi ile bakılan kişi arasındaki bakışta saklı bir akıştır.
Bu dünyada güzel ya da büyük her şey, sadece insanın düşüncesinden ya da duygularından doğar. Bizi geçmiş kuşaklara ulaştıran ve bugün bizim görebildiğimiz her şey, var olmadan önce, erkeğin kafasındaki basit bir düşünceden ya da kadının kalbindeki basit bir duygudan başka bir şey değildir.
Çocuğu olmayan kadın erkeğin kibrinden ötürü dünyadan sürülmüştür. Erkek hayatını çocuğunun bedeniyle sürdürdüğünü ve yeryüzünde ölümsüzlüğe erdiğini düşünür.

Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları Modern Klasikler Dizisi 28 / 32/ 45 / 118
Çeviren: Ayşe Bertay / Kenan Sarıalioğlu

Yorumlar

  1. “Hatırlama, bir buluşma biçimidir.”
    Muhteşem bir ifade
    O vakit özlediklerimizi hatırlama vakti.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

teşekkürler, thanks, danke, gracias :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dostoyevski -İnsancıklar

Rainer Maria Rilke - Dua Saatleri Kitabı/Duino Ağıtları/Bütün Şiirlerinden Seçmeler/Malte Laurids Brigge'nin Notları + Cahit Zarifoğlu - Rilke'nin Romanında Motifler

Ahmet Erhan - Alacakaranlıktaki Ülke/Ölüm Nedeni Bilinmiyor/Ne Balık Ne De Kuş