Tom Hooper- The Damned United

The Damned United; Derby County takımında yaptıklarıyla 44 günlüğüne başına getirildiği zamanın en iyi takımı Leeds United'ın akabinde Nottingham Forest ile mükemmel işler başaran Brian Clough'un David Peace'in kaleminden çıkan The Damned Utd adlı romandan esinlenilmiş 44 günlük Leeds macerası. Bu sırada yardımcısı Peter Taylor ile arasında geçenler de aktarılmaktadır. Çok bariz hatalar yapılmış olsa da futbol severlerin -özellikle de cm veya fm oynayanlardansanız- beğenerek izleyecekleri bir eser. 
Film, çoğu futbol filminde olduğu gibi şaşalı günlerin üzerine düşmüyor, bunun yerine bir teknik direktörün en kötü günlerini ele alıyor: adını kulübün tarihine yazdırmış bir teknik direktörden sonra iyi bir takımın başına geçmek ve kulüp futbolcularına kendini kabullendirmeye çalışmak. Özellikle de öncesindeki teknik direktörle aranızda iyi ilişki de yoktuysa işiniz çok daha da zorlaşır. Saha ve kupa sahneleri yerine soyunma odası ve koridorları hikayelerine dayanıyor. Gözüme çarpan şey, günümüzün Brian Clough'u Jose Mourinho'dur:
Brian: I wouldn't say I was the best manager in the country. But I'm in the top one.
Jose: I'm not the best in the world, but I don't think anyone is better than me.
Filmde geçen sahnenin gerçeği:

En iyi sahnelerden birisi:
Manny Cussins: I hired you to do this job because I think you're the best young manager in this country.
Brian Clough: Thank you. I'm the best old one, too.
Manny Cussins: I also did it under the assumption that you would be coming here wanting the best for this club. For the city of Leeds. So why do I get the feeling this is all about you and Don?
Brian Clough: Of course it's just about me and Don. Always has been. But instead of putting frowns on your foreheads, all you elders of Leeds in your blazers and your brass-fucking-buttons, it should put big white Colgate smiles on your big white faces. Because it means I won't eat, and won't sleep until I've taken whatever that man's achieved, and beaten it. Beaten it so I never have to hear the name Don fucking Revie again. Beat it, the only name anyone sings in the Yorkshire ale houses, raising their stinking jars to their stinking mouths, is Brian Clough. Brian Clough uber-fucking-alles! Understand?

Kovulmasının hemen sonrasında geçen röportajın aslı:

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dostoyevski -İnsancıklar

Rainer Maria Rilke - Dua Saatleri Kitabı/Duino Ağıtları/Bütün Şiirlerinden Seçmeler/Malte Laurids Brigge'nin Notları + Cahit Zarifoğlu - Rilke'nin Romanında Motifler

Ahmet Erhan - Alacakaranlıktaki Ülke/Ölüm Nedeni Bilinmiyor/Ne Balık Ne De Kuş