Salah Birsel: Rüştü Onar Şiirleri-Metupları-Ardından Yazılanlar / Muzaffer Tayyip Uslu: Şimdilik


Elveda bir ömür süren yolculuk

İTİRAF
I
Size açabilmeliydim içimi
Geceler yalnız size
Ve yüzüm kızarmadan
Çocukluğumun küçük aşklarını
Anlatabilmeliydim
Geceler yalnız size.
II
Benim de aşklarım oldu
Ve alabildiğine günahlarım.
Halbuki bigünah olmak istedim
Bütün ömrümce.
III
Anam,
Ben topaç çevirirken sokakta,
Benim güzel oğlum,
Paşa olacak derdi...
Halbuki ben hâlâ
Topaç çeviriyorum sokakta.

KUŞLUK VAKTİ
2
Çıldırasıya seviyorum işte,
Kuşu kuş bileli
Bulutu bulut.
Ağacı ağaç bileli
Gölgesinde mesut yaşıyorum.
Kendimi kendim bileli
Şaşırdım ne yapacağımı...

İTİRAF
Ben,
Gülebilmemiz için ağlıyan
Ağlayabilmemiz için gülen adam.
Ben bir tarik-i dünya.
Hallac-ı Mansur'dan sonra
Benim derim yüzülecek
Zonguldak'ta
Ve gözlerime mil çekilecek.

Ben bir tarik-i dünya
Ne ev ne bark
Ne çoluk çocuk sahibi.
Bütün malım mülküm
Ellerim ayaklarım
Ve gözlerim.
Kupkuru bir kuyudayım ki
Yusuf'u özlerim.


MEMNUNİYET
Benden zarar gelmez
Kovanındaki arıya
Yuvasındaki kuşa;
Ben kendi halimde yaşarım
Şapkamın altında.
Sebepsiz gülüşüm caddelerde
Memnuniyetimden;
Ve bu çılgınlık delicesine
İçimden geliyor.
Dilsiz değilim susamam
Öyle ölüler gibi
Bu güzel dünyanın ortasında

Yenilmek çok fena Salah. Berabere kalmak var, o da çok fena.

Birsel, Salah, Rüştü Onar Şiirleri-Mektupları-Ardından Yazılanlar, Sel Yayıncılık, 2012



Şiirler söylemek istiyorum size
Siz sevgili insan kardeşlerime

Remzi bey diyor ki bana
İyi ki bir kelime öğrenmişsin
Söylenip duruyorsun ikide bir
Yaşamak, yaşamak
Fakat yaşamak dediğin nedir
Ben de diyorum ki Remzi beye
Gülerekten
Sigara içmek aziz dostum

ÇİÇEKÇİ KIZ
Çiçekçi kız
Sen sattığın çiçeklerden
Daha güzelsin
İnan bu sözüme

DENİZ
Deniz kelimesi nerde
Denizin kendisi nerde
Ah, insanları yorulmadan
Sokakları yorulan
Bu küçük şehirde
Bir kelimedir deniz
Pencereye ve masaya
Masanın üzerindeki sürahiye benzeyen
Alelâde bir kelime
Ve işte buna alışmadım gitti

KİME SÖYLESEM
Şimdi kime ve nasıl söylesem
Ayrılırken bu şehri sevdiğimi
Ben ki bahsetmiştim herkese
Canımın sıkıldığından
Bu küçük şehirde

ÖLDÜKTEN SONRA
Diyecekler ki arkamdan
Ben öldükten sonra
O, yalnız şiir yazardı
Ve yağmurlu gecelerde
Elleri cebinde gezerdi
Yazık diyecek
Hatıra defterimi okuyan
Ne talihsiz adammış
İmanı gevremiş parasızlıktan

ARZU
Bir güzele
Güzelliğini söylemek isterdim
Aynalardan evvel

Ulan pencere
Sen ne utanmaz şeysin
Karşı evde oturan
Sarışın kızdan bana ne

Önce bütün şairlere selam
Sonra şunu söylemek isterim
Ölüm hiç de güzel değil
Ne sabah var ne akşam

ÖLÜMÜ DÜŞÜNMEK
Mümkün mü ağlasın annem
Mezarımın başucunda
Ben sesimi çıkarmayayım
Hayırsız bir evlat gibi

Bir bulut uçsun da
Ben başımı kaldırmayayım
Yağmur dindikten sonra
Gezinmeyeyim caddelerde

Ah, mümkün mü bir güzel kadın
Geçsin de yanımdan
Ben seyretmeyeyim
İçimi çekerek.

KUŞ MİSALİ
Derler ki insan oğlu
Uçan bir kuş misali
Bir bakarsın burda şimdi
Bir bakarsın öldü gitti

Ve işte dünyamız
Ağacın kuşa,
Kuşun ağaca
Benzeyen bir tarafı yok

Ben de diyorum ki
Muzaffer Tayyip adındaki insan
Güzel olan yaşadığımızdır
Bir gün öleceğimiz değil

Evet güzeldir yaşamak
Her şeye rağmen
Kocaya kaçsa bile
Sevdiğin kız

Sanatkar için mükemmeliyet gibi ezbercilik de yoktur.

Uslu, Muzaffer Tayyip, Şimdilik, Yapı Kredi Yayınları, Nisan 2018

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dostoyevski -İnsancıklar

Rainer Maria Rilke - Dua Saatleri Kitabı/Duino Ağıtları/Bütün Şiirlerinden Seçmeler/Malte Laurids Brigge'nin Notları + Cahit Zarifoğlu - Rilke'nin Romanında Motifler

Ahmet Erhan - Alacakaranlıktaki Ülke/Ölüm Nedeni Bilinmiyor/Ne Balık Ne De Kuş