Yılın Son Haftasında Ukrayna

Uzuuun bir süredir yurtdışına tatile çıkamıyordum. Yeni işe başlayalı 2 ay falan oldu; yani yıllık izni haketmek için 10 ay daha beklemem gerek. Fakat şirket yılın son haftasında herkesin izninden düşerek tatil yaptı! Ee, tabi ben de kaçırmak istemedim. Üç hafta öncesinden -evet pahalıya- uçak biletini alarak ver elini Ukrayna! Kısa zamanda gitmenin planlanabileceği birkaç ideal yerden biri idi: vize yok, pahalı değil, yürümek dışında gidip yapmanız gereken pek birşey görünmüyor... Sebep perdesinde yılın son haftasını Ukrayna'da geçirmeye karar verip görmeye gittik. Kısaca bahsedecek olursak -resimlerin hepsi Samsung S10E cep telefonu ile çekildi, öyle yani-;
KİEV
  • Havaalanından şehrin merkezine tren var, oradan metro ile otelinize gidebilirsiniz.
  • Pek görülecek ve yapılacak birşey yok. En fazla operaya gitmek ilgi çekici olurdu, biz yapamadık. Bol bol kilise var ama ben artık sıkıldığımdan dışından görüp yoluma devam ediyorum :) Motherland'a gidip tepesine çıkmak ilginç olabilir; biz gittiğimizde kar kıştan kapalıydı. Arsenalna metro durağına gidip metro çıkışı karşısındaki duraktan 24 nolu otobüs ile ulaşabilirsiniz.
  • Metro bileti olarak eski jetonun plastik versiyonunu kullanıyorlar. Otobüslerde ve troybuslerde şoförden bilet alınıyor, sonrasında da duvarlardaki aletlerle biletinizi deldirmeniz gerek. Biz oradayken bir bilet 8 UAH idi.
  • Opera binası şehrin Kızılay meydanı gibi; buraya yakın yerde kalmak mantıklı olabilir. Biz tam karşısında kaldık.
  • Yine Opera binası karşısında Fandom Kafe'ye sabah uğrayın ve kahve ile sandviç yiyin; kesinlikle öneririm. Tadı bizim hala aklımızda kaldı.

LVİV
  • Gerçekten bir kültür şehri idi. Eski dokusu korunmuş, insanları daha mutlu ve nazik, binaları daha estetik, havası daha güzel.. Ukrayna'da gezdiğimiz iki şehirden burayı tercih ederim.
  • Kibarlık daha şehre gelirken başlıyor. Kiev'den tren ile geçtik. Rusya'da da trene bindik ama burada trendeki görevliler güler yüzlü ve nazik insanlardı.
  • 29 nolu troybus ile havalanına gidip gelebilirsiniz.
  • Bol bol yemek yiyin. Özellikle kahve ve çikolata manufacturar'lara uğrayın.
  • Gezilecek yerlerin önemli bir kısmı Old Town denilen yerde bulunuyor; her yere yürüyerek gidebilirsiniz. Sadece mezarlık ve kültür parkı müzesi biraz uzakta. 7 nolu tram ile yakınlarında inip yürüyerek buralara da ulaşabilirsiniz.
  • Bir saray var -ismini şimdiden hatırlamıyorum-, içinde İtalyan ağırlıklı ressamların resimleri yer alıyor. İlla gidin demem, canınız sıkıldı ve gidilecek yer kalmadıysa uğrayabilirsiniz.
  • Burada güneşi de gördük, not edelim.