Harper Lee- Bülbülü Öldürmek

Romanı dördüncü kez okuyuşumda nihayet artık bu son olsun diye düşündüm. Küçük bir çocuğun aynı masalı tekrar tekrar dinlemekten hiç bıkmayışı gibi ben de her okuyuşumda aynı zevki aldım diyebilirim.

Romanın konusuna gelelim. "Jem ve Scout" (abi-kardeş) iki çocuğun gözlerinden yetişkinler, insanların birbirlerine zulüm edişi ve ön yargı, okuyan herkesin kendince ders çıkarabileceği bir üslupla anlatılmış. En sevdiğim karakter ise babaları (avukat) "Atticus"tu. Bu yaşıma dek bir romanda karşılaştığım belki de en iyi baba karakteri...

Bir de yıllardır evden dışarı adımını atmamış, bu sebeple türlü türlü hikayelere konu olan "Boo Radley" var tabi...

Okumanızı şiddetle tavsiye ediyorum. Böylesine masum bir romandan mahrum kalmayın.

Not: Romanla aynı isimde (To Kill A Mockingbird) zamanında üç Oscar ödülü almış bir filmi de mevcut. Ben henüz izlemedim. Tercih sizin...

imza: E.E.
resim: http://media.npr.org/assets/artslife/books/2010/07/to-kill-a-mockingbird/finchfamily-6a1cf13db1c2d0a9e4deb02a633b0c35be079727.jpg

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dostoyevski -İnsancıklar

Rainer Maria Rilke - Dua Saatleri Kitabı/Duino Ağıtları/Bütün Şiirlerinden Seçmeler/Malte Laurids Brigge'nin Notları + Cahit Zarifoğlu - Rilke'nin Romanında Motifler

Ahmet Erhan - Alacakaranlıktaki Ülke/Ölüm Nedeni Bilinmiyor/Ne Balık Ne De Kuş