Ne Ödeyeceğine Sen Karar Ver Üzerine
HBR Türkiye'nin Ekim 2012 sayısında şöyle bir Araştırma Takibi vardı:
"Almanya'daki University of Marburg'dan Christian Traxler ve University of Jena'dan Gerhard Riener, Viyana'da hizmet veren self-servis Pakistan restoranı Wiener Deewan'daki "ne ödeyeceğine sen karar ver" kampanyasını gözlemledikleri iki yıl boyunca müşterilerin sadece binde 5'inin ücret ödemediğini tespit etti. İki yılın sonunda her öğün için ortalama 5 euro ödenmişti ve bu da maliyetleri karşılamaya fazlasıyla yetiyordu. Müşteri sayısı ise yüzde 50 artmıştı."
İlginç geldi. Neden çok büyük çoğunluk hesap ödemeyi tercih etmişti? Ahlak? Haya? Vicdan? Hakkını ödeme isteği? Yada ayıplanma korkusu? Çekince? Cesaret Eksikliği? Sosyoloji ve psikoloji penceresinden analiz edilmesine ihtiyaç duyulan bir araştırma olmuş diye düşünüyorum. Belki buradan yürüyerek insanında aslında iyi mi kötü mü olduğuna da gidebiliriz..
resim
Yorumlar
Yorum Gönder
teşekkürler, thanks, danke, gracias :)