Bir Devr-i Diyar: İtalya/7. ve 8.Günler

Roma
Ve sonunda diyarın başkentine ulaştık. İki gün kalacağımız otelimize yerleştirdikten sonra arabayı teslime gittik çünkü Roma'da araba kullanamıyoruz.

Vatikan
Arabamızı da verdikten sonra tabiki ilk hedef olarak Vatikan'a gittik. Sütunlu surlarını geçtikten sonra Katolik dünyasının kalbinin karşısındaydık. Dışarıdan daha görkemlilerini de gördük fakat içinin bu kadar görkemlisini görmedim. Belki Westminster Abbey rakip olabilir ancak sadece rakip, üste çıkamaz. Vatikan müzesi ise bir başka efsane. Bu kadar büyük ve içi gerçekten dolu bir müze, sanırım yeryüzünde nadirdir. Bizim Topkapı sarayı gibi, git git bitmek bilmiyor. Ve muhteşem eserler sergileniyor. Özellikle Rafael'in çalışmalarının bulunduğu Rafael odalarını ve Michelangelo'nun en fazla bilinen Adem'in Yaradılışı'nın yer aldığı Sistina Şapelini ve şapelin tavanını dünya gözüyle görmek inanılmaz muhteşem birşey; felsefe bilmez iken Schools of Athens'i bilirdim. Vatikan'ın kubbesinden şehri izleyebilme imkanınız vardı fakat ben bu şansı kaçırdım. Ayrıca Vatikan altındaki mezarları da ziyaret edebilirsiniz ki ben bu şansı da kaçırdım. Sonraki gün gidip görmek de gözümde çok yorucu iş olarak gözüktüğünden bir daha gitmedim.

















Tekrardan Roma
Roma, İstanbul misali yedi tepe üzerine kurulmuş bir şehir imiş. Şehri birkaç günde gezemezsiniz. 5-7 gün gezseniz dahi görülmesi gereken yerleri bitiremezsiniz. Bence bu şehirde mesele neyi görmek değil, ne kadarını görebilirim oluyor. Biz birbuçuk günde görebildiğimizi görmeye çalıştık. Görebildiklerimiz arasında olanlar: Colosseum,  Roman Forum, Piazza Navona, Pantheon, Piazza di Spagna, Fontana di Trevi, Altare della Patria, Piazza del Popolo, Castel Sant'Angelo, Ponte Sant'Angelo. Ayrıca Piazza di Spagna'den aşağıya devam edip Piazza del Popolo'ya inerken çok güzel Roma manzarası görebilirsiniz.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dostoyevski -İnsancıklar

Rainer Maria Rilke - Dua Saatleri Kitabı/Duino Ağıtları/Bütün Şiirlerinden Seçmeler/Malte Laurids Brigge'nin Notları + Cahit Zarifoğlu - Rilke'nin Romanında Motifler

Ahmet Erhan - Alacakaranlıktaki Ülke/Ölüm Nedeni Bilinmiyor/Ne Balık Ne De Kuş